Mandagspiger regler

Regler 

 

1.      Medlemmer:

Øvede kvindelige GTK medlemmer i alderen fra ca 40 år og opefter. Nye interesserede medlemmer kan henvende sig til mandagspigernes styregruppe.

 

2.      Spilletid:

Der spilles mandage kl. 17.00 og 18.00 på banerne 1, 2 og 3 med efterfølgende socialt samvær.

Der er efter tur 1 eller 2 ansvarlige værtinder per gang. De sørger for drikkevarer og lidt spiseligt.

 

3.      Mødetid:

Senest 5 minutter før kampen, så der kan trækkes banenummer og aftales hvem, der spiller sammen.

 

4.      Fordelingen på banerne:

Der trækkes nummer på den bane, hvorpå der skal spilles. For at få bedst muligt spil skal de to stærkeste spillere trække lod om, hvem de skal have som makker.

 

5.      Reserve:

Hvis du ikke kan spille til fastsat tid, skal du kontakte en af de spillere, der er anført på spilleplanen som reserve den pågældende dag. Hvis alle reserver er opbrugt, kan du kontakte en, der spiller enten før eller efter dig og bede om, at vedkommende vil spille to kampe.

 

6.      Afbud:

Hvis du ikke møder op og ikke har skaffet en reserve betales 50 kr. i bøde. Der anføres "bøde", og den pågældendes nummer på spilleplanen på opslagstavlen. Bødebeløb anvendes til afslutningsfesten.

 

7.      Regnvejr:

Ved regnvejr aflyses kampene. Ved tvivl kontakt klubben på 39682663 om der kan spilles.

 

8.      Pointtælling:

For hver 3 vundne partier fås 1 point. Der stoppes ved 6-6, og i dette tilfælde får alle fire spillere 2 point hver. Kun 2 sæt tæller. Pointtællingen standses efter en times spil.

Husk selv at anføre medlemsnumre, resultat og point på tavlen.

Man får point for 1 kamp pr. aften. Spiller man to gange, er det den planlagte kamp, der tæller.

Hvis der efter 10 min. kun er 3 spillere på banen, får hver spiller 4 point.

 

9.      Pointvinder og pokalvinder:

Kampenes resultat anføres på resultatskemaet, og de opnåede points anføres på pointskemaet. Man er selv ansvarlig for at få ført point. Styregruppen kontrollerer resultatskema og pointskema, og er der tvivlsspørgsmål kontaktes relevante personer. Sommerens vinder med det højeste pointtal tildeles vandrepokalen. Modtageren af vandrepokalen skal sørge for at få indgraveret navn og årstal. Udgiften dækkes af mandagspigekassen.

 

10.  Afslutning:

Den sidste manddag i august spilles puljekampe, og der holdes afslutningsfest.

 

 

Styregruppe 2016: Karin Hardy (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.), Anne Lykkesfeldt (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.), Gitte Lauritzen (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.).